V roce 1965 byla zahájena výroba další vývojové řady – Z 526 Trener Master. Vyznačovala se zatahovacím podvozkem převzatým ze Z 326, stavitelnou vrtulí V-503 a šestiválcovým motorem Walter Minor 6-III. Zástavba těžší vrtule si opět vyžádala přesunutí pilotního sedadla pro sólo lety dozadu. Do roku 1969 bylo vyrobeno 61 kusů letounů tohoto typu, většina na export. V roce 1969 vznikl letoun Z 526F vybaven motorem M-137A a vrtulí V-503A, kterých bylo vyrobeno dalších 172 kusů. Vyráběna byla i verze Z 526L s motorem Lycoming nebo jednomístné akrobatické speciály (Z 526A, AFS).
Zlín Trenér OK-RKR byl vyroben v roce 1972 s výrobním číslem1232, pro Rumunské vojenské letectvo, kde sloužil k výcviku akrobacie do počátku devadesátých let minulého století. Po prodeji do Švýcarska a generální rekonstrukci se ho jednomu z dnešních členů Historické letky podařilo koupit a vrátit ho “domů”, do země, kde vznikl. Letadlo je i dnes plně akrobatické. Jeho současné zbarvení je stejné, jaké v době jeho výroby nosily Zlíny československé reprezentace v letecké akrobacii.
Technické údaje
Motor: M 137A
Výkon: 135 kW (180 k)
Rozpětí: 10,6 m
Délka: 8,00 m
Hmotnost prázdného letounu: 665 kg
Vzletová hmotnost: 975 kg
Maximální rychlost: 244 km/h
Dostup: 5200 m
Dolet: 475 km