Světoznámý Tiger Moth vznikl instalací motoru Gipsy II do draku letounu DH-60 Moth. Po provozních zkouškách a následných úpravách zadalo v roce 1931 britské Air Ministry objednávku na první sériové stroje. Začátkem roku 1932 vyvinul F. Halford silnější verzi motoru Gipsy III o výkonu 130 k s označením Gipsy Major I. Letoun s novým motorem měl pozměněnou konstrukci trupu a označení DH-82A.
V době vypuknutí druhé světové války bylo v aeroklubech více než 300 strojů a dalších tisíc bylo dodáno RAF. Během války bylo vyrobeno celkem 4.005 strojů. V licenci byl DH-82A produkován v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandě, kompletoval se i v Indii. Celkem bylo postaveno 8.811 kusů, které sloužily téměř na celém světě. V rámci své služby v řadách britské RAF za řízení těchto malých nenápadných „dříčů“ usedli téměř všichni českoslovenští piloti. Ohromný význam měl tento stroj i pro výcvik nových letců, byl prvním strojem, na kterém získávali své první pilotní zkušenosti.
Tento Tiger Moth je původní historický letoun vyrobený ve válečném roce 1942, a za jeho řízením seděly stovky pilotů britského královského letectva, kteří následně prošli boji druhé světové války. Po jejím skončení byl odprodán do soukromých rukou ve Velké Británii a následně v Nizozemí. V druhé polovině devadesátých let prošel generální opravou, během které získal původní zbarvení, ve kterém létal právě v době války.
V současnosti letoun létá pod německou registrací D-EDEM. Pod německou registrací ho současný majitel provozoval na letištích Niederoeblarn v Rakouských Alpách a později Schaerding-Suben na Německo-Rakouských hranicích. Poslední dva roky se Tiger dělí o místo v hangáru s dalšími exponáty Quax-Fliegervereinu na letišti Bienenfarm u Berlína.
Vlastníkem a provozovatelem letounu de Havilland DH 82A Tiger Moth je člen Historické letky RČS.
Technické údaje
Motor: Gipsy Major I
Výkon: 96 kW (130 k)
Rozpětí: 8,94 m
Délka: 7,29 m
Hmotnost prázdného letounu: 506 kg
Vzletová hmotnost: 828 kg
Maximální rychlost: 167 km/h
Dostup: 4257 m
Dolet: 480 km