Byl vyroben roku 1947 ve Švýcarsku jako stroj pro pokračovací pilotní výcvik. Při vývoji bylo v maximální možné míře využito stávajících dílů a celků ze stíhacích strojů Messerschmitt Bf-109D/E, používaných tehdy švýcarským letectvem, a motoru Argus AS-410 spolu s vrtulí Argus L-22, používané v typu Arado 96B, případně Avia C-2. Svoji příbuznost s oběma typy a německou konstrukční školou se všemi plusy i mínusy v sobě nezapře. Ve vojenském letectvu sloužil po označením A-110, posléze U-110 nejprve pro výcvik, poté pro udržovací a kondiční lety a jako kurýrní. Počátkem osmdesátých let, po vyřazení typu z výzbroje, byl nabídnut k prodeji a spolu s dalšími se ocitl ve Velké Británii, kde létal jako G-PTWO do konce roku 2012. Tehdy byl nabídnut k prodeji a po úspěšném jednání přeletěn k novému vlastníkovi do ČR, kde bude sloužit v omezené míře pro výcvik směrem k plnokrevným warbirdům.

Vlastníkem a provozovatelem letounu Pilatus P2-05 je člen Historické letky RČS.

Technické údaje

Motor:   Argus AS-410A-2
Výkon:   465 k
Rozpětí:   11,0 m
Délka:   9,07 m
Hmotnost prázdného letounu:   1380 kg
Vzletová hmotnost:   1970 kg
Cestovní rychlost:   300 km/h
Maximální rychlost:  600 km/h
Dostup:  6600 m
Dolet:  865 km