Začátkem roku 1957 začal v Moravanu vznikat nový letoun řady Trenér, nyní poprvé vybavený zatahovacím podvozkem. Dne 12. srpna 1957 byl zalétán první prototyp letounu Zlín 326 Trener Master s imatrikulací OK-LHA. Pilot se přesunul opět na přední sedadlo (Z 226 měl hlavní pilotní sedadlo vzadu). Vyráběl se v období let 1959 až 1968 a celkem vzniklo 420 kusů, řada z nich na export. Na konci sedmdesátých let byly československé Z 326 upraveny zástavbou nové pohonné jednotky Avia M-137A na verzi Z 326M. Zástavba motoru M-137A a stavitelné vrtule V-503A byla nazvána Zlín 326MF.
Zlín 326 (v.č. 931) byl vyroben v roce 1967. Zálet provedl 19.6.1967 tovární pilot V. Berg. Na konci října 1967 byl letoun přelétnut do továrního skladu ve Vyškově, kde byl uskladněn až do dubna 1968. Během června a srpna 1968 proběhla série zkušebních letů před předáním zákazníkovi a 11.7.1968 se letoun odlepil z otrokovického letiště na dodávací let do Francie.
Do francouzského leteckého rejstříku byl letoun zapsán 5.2.1969 jako F-BPNP a prvních deset let létal jako cvičný a vlečný letoun z letiště Carcassonne v jižní Francii. Na podzim 1979 přelétl na letiště Nimes, kde sloužil tři roky v letecké škole. V listopadu 1983 byl rozebrán a převezen lodí do Karibiku, kde ho jeho nový majitel dva roky provozoval hlavně jako akrobatický letoun z letiště Pointe-a-Pitre na ostrově Guadeloupe. Od září 1985 do srpna 1988 byl F-BPNP uskladněn a nelétal. Posledních několik letů uskutečnil v zimě 1988/1989. Poté byl na téměř dvacet let uzemněn. Během té doby několikrát změnil majitele, nikdy však už nevzlétl.
V roce 2008 se letoun vrátil na otrokovické letiště, kde během zimy proběhla generální oprava a letoun po dlouhé přestávce opět vzlétl v srpnu 2009. V rámci generálky byl letoun přestavěn na verzi Z 326 MF, která je vybavena motorem M-137A a automaticky stavitelnou vrtulí V-503A. Původní Z-326 F-BPNP totiž poháněl motor Walter M-6-III a vrtule pevná.
Jeho vlastníkem a provozovatelem je člen Historické letky RČS. Další informace o tomto letadle najdete na ww.zlinek.cz
Technické údaje
Motor: M 137A
Výkon: 135 kW (180 k)
Rozpětí: 10,6 m
Délka: 8,00 m
Hmotnost prázdného letounu: 665 kg
Vzletová hmotnost: 975 kg
Maximální rychlost: 244 km/h
Dostup: 5200 m
Dolet: 475 km