Pochází ze stejné výrobní série jako C-305 OK-OTP, se kterou sdílel prvních několik let vojenského života. Poté byl převeden do vojenského aeroklubu Leteckých opraven Kbely, odkud byl roku 1972 převeden do civilu a nadále létal ve Svazarmu již jako OK-OTD na letištích Točná, Kladno, na přelomu 80.tých a 90.tých let krátce v Jičíně, kde byl dolétán do GO. Při první delimitaci majetku (tehdy) Aeroklubu ČSFR byl přidělen Aeroklubu Polička, který jej nechal zgenerálkovat a přivedl znovu k životu. V roce 2006 byl nabídnut k prodeji a od té doby je v soukromém vlastnictví. Byl vybaven potřebným radiovybavením spolu s přídavnými nádržemi a v této podobě absolvoval několik přeletů Alp, La Manche, Jadranu a navštívil nespočet letišť, včetně již zavřeného Berlínu – Tempelhof, Korfu, Malty, Calais a Fowlmere. Narozdíl od OK-OTP zůstává ve sportovní podobě i zbarvení.

Jeho vlastníkem a provozovatelem je člen Historické letky RČS.

Technické údaje

Motor:  M 137A
Výkon:  135 kW (180 k)
Rozpětí:  10,6 m
Délka:  8,00 m
Hmotnost prázdného letounu:  665 kg
Vzletová hmotnost:  975 kg
Maximální rychlost:  244 km/h
Dostup:  5200 m
Dolet:  475 km